Dag 2, Min kärlek.

Jag tänkte att jag kunde dra en historia om mig och Stefan, och hur vi träffades!

Allt började på nyår för två årsedan, 2008/2009. Carro min bästa vän är tillsammans med Marcus. Marcus och Stefan är kusiner. Vi bestämde oss för att ha myskväll hemma hos Carro, och bjöd med Stefan och Marcus.

Okej för ärlighetens skull: Carro och Stefan har varit tillsammans. Men det var såå länge sen, och det var under en såå kort tid. Fast när vi hade nyårskvällen var det det enda jag hade i huvudet, att Stefan inte var intressant, för han var Carros ex.

Under kvällen åt vi god mat och såg på skräckfilm. Kollade på raketer, och snackade. Eftersom att Carro och Marcus satt och pussades i en fåtölj så pratade jag en hel del med Stefan. Men inget mer än så. Morgonen efter låg vi och brottades om soffan. Det slutade på något konstigt sätt med att jag låg framför honom, och han höll om mig.

Efter nyår började vi sms:a rätt mycket. Jag insåg att han var väldigt annorlunda, och på ett sätt väldigt mogen. Han förstod väldigt mycket, som killar i den åldern inte förstod alls.

Vi träffades ett par gånger till med Carro och Marcus. Det hände inte så mycket, men jag började förstå att han hade känslor för mig. Till en början var det spännande. Men sen insåg jag att vi började komma varandra rätt nära. Då fick jag panik!

Jag har alltid fungerat så, att det är roligt att flirta, fram tills man får det man vill ha. Så när Stefan gång på gång försökte säga att han tyckte om mig, låtsades jag inte förstå. Men jag kunde inte undgå att känna hur det pirrade i magen varje gång hans hand snuddade vid min. Eller hur glad jag blev varje gång telefonen pep till.

Innan vi hann träffas helt ensamma åkte han iväg på en skidsemester. Vi pratade i telefon en hel del under den veckan, och bestämde att vi skulle ses så fort han kom hem. Och så blev det.

Fredag den 13:onde kom han hem till mig. Vi kollade på film, åt middag med min familj. Och bestämde oss sedan för att gå hem till honom. Jag sov hos honom.  Och jag minns att vi fortfarande inte hade pussats. Men när vi låg där i sängen, och jag var precis på gränsen mellan vaken och sovandes, så pussade han mig i pannan. Och sen helt plötsligt kände jag hans läppar mot mina.

Dagen efter pussade jag honom snabbt, och åkte sedan hem. Jag kunde fortfarande inte bestämma mig för hur jag skulle göra. Veckan efter träffades vi flera gånger, och till slut visste jag helt säkert. Jag ville ha honom! Vi bestämde att fredag den trettonde skulle vara "vår" dag, och så blev det!

Om exakt en månad har vi två år tillsammans. Hoppas att vi hittar på något riktigt mysigt då. Stefan är min första riktiga pojkvän, vilket är rätt ovanligt att det håller så bra då. Vi funkar riktigt bra tillsammans, och gör varandra hela!

Vi var väldigt olika när vi träffades, och har fortfarande en hel del olikheter, men vi har liksom, växt ihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0