Schampo & balsam

Jag byter en hel del, och använder olika schampon & balsam. Men dessa använder jag mest för tillfället:


Schampo:
Sulfatfritt schampo, vilket betyder att det inte öppnar fjällskiktet. För att få bort fett och smuts från hårbotten behövs inte sulfater. Men om man använder hårspray och liknande produkter ofta, så är det nog bra att ha sulfater i sitt schampo.
Man får tvätta håret lite längre än vanligt och riktigt gnugga in schampot. Men detta är verkligen jättebra för att få definerade lockar!

Balsam:
Mitt hår älskar detta balsam! Det sugs verkligen upp av håret. Och för att inte tala om lukten! Jag brukar ta pyttelite av balsamet efter jag har duschat, och ha som leave-in balsam. Då luktar håret verkligen supergott! Så det är ett tips.

Pris: På bellbox får man ge 400 kr för båda två, men eftersom att det är 750 mm i varje så räcker dom nog ett bra tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0